ČSOB je jednou z bank, která vydala varování na podvodné e-maily, pomocí kterých se podvodníci snaží vyzrát na zabezpečení internetového bankovnictví a ukrást nepozorným klientům peníze z účtu. Obdobné informace čas od času zasílají klientům i ostatní banky v Česku. Zjistěte, jaké finty podvodnící používají i jak se bránit.

Jak podvodný e-mail funguje:

  1. Na falešné stránce internetového bankovnictví vložíte své přihlašovací údaje.
  2. Teď mají vaše údaje podvodníci a obratem je zadají do opravdového internetového bankovnictví. V tu chvíli vám na mobil banka pošle ověřovací SMS kód.
  3. Vy zrovna na ověřovací SMS kód čekáte, on opravdu přijde a vy ho zadáte na falešnou stránku.
  4. Podvodníci teď mají přihlašovací údaje i SMS klíč. Tedy všechno, co potřebují, aby se přihlásili do internetového bankovnictví místo vás.
  5. Nakonec na vás vyskočí chyba a žádost o nové ověření. Dalším SMS kódem už ale potvrzujete třeba převod vašich peněz do zahraničí.

Podvodníci spoléhají mimo jiné na to, že někteří klienti nedávají pozor a nečtou všechny informace, které banka posílá v ověřovacích SMS nebo notifikacích do aplikací typu Smart klíč. Ty jsou přitom pro bezpečnost vašich peněz důležité, proto jim prosím vždy věnujte pozornost.

Vyplatí se také sledovat notifikace prohlížečů a antivirových programů, které vás na nebezpečné webové stránky upozorní notifikacemi.

V případě pochybností neváhejte kontaktovat nejbližší pobočku vaší banky